Ακούμε ή λέμε συχνά: Δεν ξέρω τι μου συμβαίνει! Δεν μπορώ να συγκεντρωθώ! Δεν μπορώ να διαβάσω! Ή «Αχ, αυτό το παιδί, δεν συγκεντρώνεται καθόλου!»
Από την άλλη, ακούμε ή λέμε συχνά: «Δεν μπορώ να τον/την σηκώσω από το παιχνίδι! Όλο μπροστά σε μια οθόνη βρίσκεται!» Πόσο τεμπέλης/τεμπέλα είναι;!
Πώς γίνεται και ενώ ένας άνθρωπος συγκεντρώνεται περίφημα σε μια ασχολία ή διαδικασία, δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί σε κάποια άλλη χωρίς να υπάρχει κάποια νευρολογική αιτία; Ποια είναι η ειδοποιός διαφορά; Καλλιεργείται η προσοχή και η συγκέντρωση;
Η απάντηση είναι: Ναι!
Η coaching διαδικασία «Κατάκτησης της Μαθησιακής Επίγνωσης», επιμέρους δεξιότητα ενός συνόλου καλλιέργειας Δεξιοτήτων Ζωής και Μάθησης, έρχεται να δώσει μια άλλη διάσταση στην έννοια της συγκέντρωσης στην μελέτη, στην εργασία, στο όποιο έργο μας, καθώς εισάγει στη συνειδητή προσοχή και δίνει εργαλεία εφαρμογής της σε κάθε μαθησιακό ή άλλο περιβάλλον.
Εισαγωγή
Η συγκεκριμένη coaching διαδικασία επικεντρώνεται στον τομέα της συνειδητής μάθησης και στον ρόλο της στη ζωή μας, σε όποια ηλικία και αν είμαστε, καθώς η μάθηση αποτελεί μια δια βίου διαδικασία.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδεύονται στην έννοια της συνειδητής μάθησης ως εργαλείο κατανόησης του εαυτού σε ζητήματα μάθησης και στην επανατοποθέτηση της σκέψης τους προς όφελος της μαθησιακής εξέλιξής τους.
Η διαδικασία προσφέρει πρακτικά βήματα και εργαλεία άμεσης εφαρμογής για την καλλιέργεια της συνειδητής παρουσίας στη διαδικασία μάθησης και εκπαίδευσης σε όποια ηλικία.
Σκοπός
Να γίνει η εκπαίδευση στον ορισμό και την επανατοποθέτηση στη διαδικασία της μάθησης εστιάζοντας στην μαθησιακή επίγνωση (Mindful/Conscious Learning). Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αξιοποίηση των εργαλείων που ο καθένας από εμάς έχει για να μαθαίνει και ουσιαστικά αντιλαμβάνεται, συνειδητοποιεί, καταγράφει, εμπεδώνει και βελτιώνει το πώς μαθαίνει ως αφετηρία και βάση της δικής του μαθησιακής επίγνωσης.
Οι υποψήφιοι μαθαίνουν να :
· Αναγνωρίζουν τους τρόπους που μαθαίνουν οι ίδιοι,
· Εντοπίζουν τις ικανότητες που έχουν ήδη αναπτύξει,
· Καταγράφουν τα εργαλεία που έχουν ήδη εφαρμόσει και αποδεδειγμένα ταιριάζουν σε εκείνους,
· Συναντούν τα στοιχεία και τις πεποιθήσεις που μπλοκάρουν την επαρκή συγκέντρωσή τους,
· Οργανώνουν τη σταδιακή ή και άμεση απομάκρυνση των διασπαστικών σκέψεων ή συνθηκών,
· Επαναπροσδιορίζουν τους τρόπους μελέτης και μάθησης για εκείνους,
· Εντοπίζουν και αξιοποιούν τα οφέλη των αστοχιών τους μετατρέποντάς τα σε προσωπικά μαθήματα,
· Δημιουργούν έναν οδικό χάρτη που εφαρμόζεται σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης μάθησης και ζωής, καθώς η συνειδητή μάθηση/μαθησιακή επίγνωση προσφέρει τα οφέλη της σε πολλούς τομείς δράσης.
Σε ποιους απευθύνεται:
· Σε κάθε άνθρωπο σε διαδικασία μάθησης και εκπαίδευσης, μαθητή, σπουδαστή, φοιτητή, εκπαιδευόμενο, εργαζόμενο ή άνεργο, επιχειρηματία, υπάλληλο ή/και συνταξιούχο ο οποίος/η οποία επιθυμεί να μάθει πώς μαθαίνει και να απογειώσει τους τρόπους συγκέντρωσης και απόδοσης του/της.
· Σε κάθε επαγγελματία που εργάζεται και συνεργάζεται με ανθρώπους,
· Σε κάθε γονιό που επιθυμεί να κατανοήσει τον τρόπο που μαθαίνει το παιδί του/της και να ενισχύσει την μαθησιακή επίγνωση του/της.
Η διαδικασία στηρίζεται σε πρακτικά δομημένα και λογικά βήματα, συγκεκριμένες ενέργειες που συντείνουν στην σταδιακή, ευχάριστη και αποτελεσματική ανάπτυξη της ενσυνειδητότητας στη μάθηση και βασίζεται σε απλά, λογικά, δοκιμασμένα και αποτελεσματικά εργαλεία από την ελληνική και διεθνή εκπαίδευση. Είναι εντατική, πρακτική, ευχάριστη και αποτελεσματική.
Τα οφέλη όσων συμμετέχουν :
· Βαθύτερη κατανόηση των τρόπων και των τεχνικών που μαθαίνει ο ανθρώπινος εγκέφαλος ως μέσο επίτευξης της συγκέντρωσης στην μάθηση,
· Απλά και κατανοητά, πρακτικά και άμεσα εφαρμόσιμα οφέλη από αυτή την ευχάριστη και αποκαλυπτική προσέγγιση του θέματος για κάθε άνθρωπο, κάθε ηλικίας, εργασίας, εκπαίδευσης και προηγούμενης μαθησιακής εμπειρίας,
· Έναν προσωπικό οδικό χάρτη για το «Πώς μαθαίνω» προς άμεση εφαρμογή,
Ένα προσωπικό εγχειρίδιο μάθησης για άμεση χρήση και μελλοντική αναφορά.